Arbets- och gemenskapsdagen den 7 september 2019

Lördagen den 7 september, som var en mulen dag med hot om regn hängande över koloniområdet, samlades ett antal arbetssugna kolonister på Tivolis parkering för årets sista arbets- och gemenskapsdag. Mari delade ut uppgifterna för arbetsdagen som tidigare annonserats via gruppmail, hemsida och anslagstavlor.

Kjell och Gösta rätar upp Tivolis anslagstavla som lutat betänkligt en tid. Ansade också vildvinet kring tavlan.

Mattias klippte sidorna på parkeringens häck...

...och Ida-Märta gick efter och justerade höjden.

Roger klippte gräset medan Anna rensade sly på Tivolis östra allmänning.

Monica och Kerstin klippte bort döda grenar på ett vilt äppelträd på den västra allmänningen.

Inte en scen ur en film om sommaren på landet, utan Daniel som rensat vass och sly vid Brunnsviken.

Gräsklippare som mötes.

Paret Lotta och Jonas samsas runt en besvärlig buske.

Vid fläderbuskarna hittades Eva-Lena och Claes.

Festkommittén hade som vanligt kokat kaffe och korv lagom till återsamlingen vid föreningsstugan. Och då tittade solen påpassligt fram!

Anna informerade om hur det går med föreningens arbete för att miljödiplomeras.

Frö- och växtbytardag sammanfaller sedan några år med avslutningen på arbets- och gemenskapsdagen. Marit och Eva var några av de intresserade och diskuterade här det skänkta som denna gång innehöll både gurkor och squash.

Arbets- och gemenskapsdagarna är som alltid bra tillfällen att snygga till vårt område, men också lika viktigt är att vi lär känna varandra lite bättre. Och som tur är, dessa dagar återkommer nästa år!